Ako prevádzkovať e-shop - 3 rady na začiatok

Vyhnite sa častým chybám, ktorých sa začiatočníci v internetovom podnikaní dopúšťajú. Poradíme vám ako prevádzkovať e-shop a na čo pri jeho štarte dohliadnuť.

1. Najskôr vyriešte právnu stránku podnikania

Aby ste mohli podnikať na internete, musíte svojmu e-shopu dať nejakú právnu formu. V zásade by ste sa mali rozhodovať medzi dvoma základnými možnosťami – živnostenským oprávnením a spoločnosťou s ručením obmedzeným. Súčasne by ste sa mali registrovať na správe sociálneho zabezpečenia a zdravotnej poisťovne a to i keď máte bežný zamestnanecký pomer a e-shop je váš voľnočasový koníček.

článok o e-shopu 2

Živnostenské oprávnenie býva pri štarte najjednoduchšie a najlacnejšie riešenie. Väčšinou vám postačí, keď si zriadite povolenie na živnosť „Maloobchodný predaj“. Pretože je to voľná živnosť, nemusíte dokladovať osvedčenie o svojej odbornosti alebo iné potvrdenia. Na živnostenskom úrade vyplníte jednoduchý formulár, zaplatíte poplatok a môžete sa rovno vrhnúť do podnikanie.

Nevýhodou podnikania na živnostenské oprávnenie je, že ako živnostník ručíte celým svojim majetkom. Ak toto riziko nechcete podstúpiť, môžete si založiť alebo kúpiť spoločnosť s ručením obmedzeným.

Spoločnosť s ručením obmedzeným je najbezpečnejším riešením, ale vyjde vás trochu drahšie. Pripravte si nejaký počiatočný vklad a čas na väčšie papierovanie, ktorému sa tu bohužiaľ nevyhnete. Nebudete sa ale musieť strachovať o svoj majetok, pretože v prípade problémov ručíte len do výšky majetku spoločnosti.

Do začiatku podnikania býva lepšie zriadiť si jednoduchšie živnostenské povolenie, ale keď vám po čase obchody narastú, začnite uvažovať o spoločnosti s r. o.

TIP: Chcete mať vlastný obchod na internete ale netušíte kde začať? Prečítajte si náš článok Ako založiť e-shop.

2. Chcite responzívny dizajn

V dnešnej dobe si prezerá čím ďalej tým viac ľudí internetové stránky prostredníctvom svojho mobilného telefónnu alebo cez tablet. A predpokladá sa, že tento trend bude i naďalej narastať. Určite preto chcite, aby bol váš web responzívny – tzn. optimalizovaný i pre zobrazenie v mobilných zariadeniach.

Vďaka tomu sa rozloženie vášho e-shopu prispôsobí menšej obrazovke a pre majiteľa mobilných zariadení vytvorí užívateľsky prívetivé prostredie, v ktorom je radosť nakupovať. Okrem responzivity sa tiež zamerajte na množstvo produktov, ktoré môžete vo svojom obchode ponúkať. Niektoré e-shopy majú obmedzené množstvo položiek, ktoré môžete spravovať. Ak by sa váš biznis rozrástol, mohla by byť obmedzená kapacita nepríjemne zväzujúca.

TIP: Základom prosperujúceho e-shopu je registrácia domény, ktorá vám hraje do kariet. Ak neviete ako by taká adresa mala vyzerať, prečítajte si náš článok Akú doménu vybrať?

3. U dopravy platí, že menej je viac

Pri štarte podnikania by ste si mali tiež ujasniť ako budete svoj tovar dopravovať k zákazníkom. Medzi radami, ako prevádzkovať e-shop, môžete nájsť odporúčania, že je dobré mať pestrú škálu dopravných možností, aby si každý zákazník mohol vybrať to najlepšie. Opak ale býva pravdou. Príliš mnoho variantov núti návštevníkov webu porovnávať a zvažovať jednotlivé možnosti. Mnohokrát u nich potom môže nastať rozhodovacia paralýza, kedy zdĺhavé vyberanie vzdajú a odídu nakúpiť ku konkurencii, kde je nákupný proces jednoduchší.

Je dobré, keď svojim zákazníkom ponúknete možnosť osobného odberu a k tomu maximálne dve prepravné spoločnosti – napríklad Slovenskú poštu, na ktorú sú ľudia v tuzemsku najviac zvyknutí, a k tomu jednu kuriérsku spoločnosť. Lepšie sa vám bude vypočítavať cena dopravy a u kuriérskej firmy môžete získať výhodnejšie podmienky a lepšie ceny za to, že často využívate ich služby.

Radi poradíme ako prevádzkovať e-shop i na čo si dať pozor

Radi poradíme ako prevádzkovať e-shop i na čo si dať pozor Ak chcete viac rád do začiatku, prečítajte si i ďalšie články zo sekcie Ako na tvorbu webu. Alebo si všetko priamo vyskúšajte. V našej 14-dennej trial verzii nezaplatíte ani cent. Po jej objednaní získate e-shop na skúšku zadarmo. Sami si v ňom všetko jednoducho vyskúšate. Vďaka tomu i lepšie zistíte, čo budete k svojmu internetovému podnikaniu potrebovať.

Na tomto webe používame súbory cookie, aby sme mohli zaistiť jeho plnú funkčnosť, analyzovať návštevnosť a prípadne vhodne prispôsobiť obsah a reklamu konkrétnym užívateľom. Všetky takto získané informácie spracovávame v súlade s dokumentom Vyhlásenie o ochrane osobných údajov.