Responzívny web: ako vyzerá a prečo ho mať

Responzívny web je dnes štandardom a kto ho nemá, môže prichádať o veľké zisky. Prečítajte si, čo presne sa pod týmto označením skrýva a prečo je responzívny dizajn tak dôležitý.

Čo je responzívny web?

Responzívny web alebo tiež responzívny web dizajn, zaisťuje, že sú stránky optimalizované pre rôzne druhy zariadení. To znamená, že sa dobre zobrazujú nie len na klasickom počítači, ale i na notebooku, mobilnom telefóne alebo tablete. Responzívny web rozpozná, na akom zariadení sa práve zobrazuje a aká je šírka jeho displeja, a podľa toho potom prispôsobí svoj obsah. Vďaka tomu sú stránky vždy prehľadné, zrozumiteľné a vyzerajú príjemne esteticky.

TIP: Google vo výsledkoch vyhľadávania z mobilov uprednostňuje responzívne weby pred inými, ktoré si so smartphonmi a tabletmi toľko netykajú. Ak vaša konkurencia zaspala, máte ideálnu možnosť ako ju predbehnúť a zvýšiť návštevnosť webu.

Bez responzívneho webu zbytočne prichádzate o čitateľov a zákazníkov

V novembri roku 2016 nastal celosvetový zlom v oblasti prístupu k internetu. Vtedy po prvýkrát prevýšil počet vyhľadávaní z mobilných zariadení množstvo vyhľadávania z desktopu (teda klasického počítača). To znamená, že dnes surfuje po internete viac ľudí cez mobil alebo tablet ako cez klasické počítače. A s veľkou pravdepodobnosťou bude tento trend pokračovať i naďalej.

Okrem prezerania webových stránok rastie aj počet nákupov cez mobilný telefón. Je tak dôležité, aby bol váš web alebo e-shop užívateľsky prívetivý, i keď si ho ľudia zobrazia na svojom mobile. Pretože inak sa obrátia na vašu konkurenciu.

3 možnosti, ako mať web pekný a prehľadný aj v mobile

Ak chcete, aby sa ľuďom vaše stránky dobre zobrazovali i v mobilnom telefóne alebo tablete, máte v zásade tri možnosti, ako to docieliť:

1. Mobilná aplikácia – môžete vyvinúť mobilnú aplikáciu, prostredníctvom ktorej budú ľudia pristupovať k obsahu vašich stránok. Pripravte sa ale na to, že málokto si ju do telefónu stiahne. Konkurencia je v tomto ohľade veľká a musíte ponúknuť výraznú pridanú hodnotu, aby ste boli pre čitateľov či zákazníkov zaujímaví z dlhodobého hľadiska.

2. Nová verzia webu – môžete tiež vytvoriť celkom novú verziu prispôsobenú mobilným zariadeniam. Pripravte sa ale na to, že za takéto riešenie veľa zaplatíte.

3. Responzívny web – treťou možnosťou je vytvorenie responzívneho webu, ktorý sa flexibilne prispôsobí zariadeniu, v ktorom je práve prezeraný. Poskytovatelia ponúkajúci tvorbu webových stránok alebo prenájom e-shopu už dnes bežne pracujú s responzívnym dizajnom, takže prispôsobený vzhľad získate už automaticky v základe.

TIP: Ak len teraz začínate tvoriť web a chcete, aby sa pekne zobrazoval na všetkých zariadeniach, postupujte metódou „Mobile first“. To znamená, že by ste pri tvorbe obsahu a vzhľadu mali vždy začať zdola – teda od najmenšieho rozlíšenia na mobile a až následne riešiť väčšie rozlíšenie bežného monitora. V opačnom prípade by sa vám totiž mohlo stať, že to, čo ste si naplánovali pre desktopovú verziu, sa vám do tej minimalistickej mobilnej skrátka nevojde.

Na tomto webe používame súbory cookie, aby sme mohli zaistiť jeho plnú funkčnosť, analyzovať návštevnosť a prípadne vhodne prispôsobiť obsah a reklamu konkrétnym užívateľom. Všetky takto získané informácie spracovávame v súlade s dokumentom Vyhlásenie o ochrane osobných údajov.