Ako správne merať návštevnosť webu vytvorenom vo WordPresse?

Zaujíma vás koľko ľudí navštívi váš web a čo z jeho obsahu ich najviac upútalo? Všetko toto sa dá analytickými nástrojmi odmerať. Ako meracie nástroje na web implementovať a začať merať návštevnosť?

Väčšina analytických nástrojov funguje na princípe, kde je nutné nasadiť do kódu stránok merací kód na cieľové webové stránky. Tento kód má najčastejšie podobu JavaScriptu, ktorý je nutné vložiť do vlastných webových stránok. Ako ho však na stránky nasadiť?

Univerzálny plugin ako pomocník pre merací kód

Jednou z výhod rdakčného systému WordPress je to, že pre pridanie rôznych funkcí nie je nutné zasahovať do zdrojového kódu. Pre väčšinu funkcií existuje plugin. Platí to aj v prípade meracích kódov analytických nástrojov.

Obrázok tracknig code

Do pozornosti dávame skvelý bezplatný nástroj Tracking Code Manager. Do neho ľahko vložíte neobmedzené množstvo meracích kódov z ľubovoľných analytických nástrojov. Nič nebráni kombinovaniu a nasadzovaniu viacerých kódov naraz.

Doplnok nainštalujete cez menu v redakčnom systéme „Pluginy“ > „Inštalácia pluginov“. Potom ho aktivujete a môžete ho začaťvyužívať.

Tracking Code Manager má jednoduché rozhranie, pomocou ktorého kódy vkladáte. Meranie si viete prispôsobiť použitím viacerých užitočných funkcií.

Obrázek tracking code

Užívateľ si môže u každého meracieho kódu vybrať, či ho chce umiestniť do hlavičky alebo tela HTML stránky. Nastaveni kódov si vyberiete vo voľbe „Possition inside the code“.

Kód je možné zobrazovať pre všetky stránky alebo vďaka voľbe „In specific pages and posts“ len na vybraných.

Potom stačí kliknutím na „Save“ nový kód uložiť a môžete začať merať. Podporované sú všetky analytické a reklamné služby, ktoré fungujú na báze meracieho kódu.

Ako nastaviť Google Analytics vo WordPresse

Google Analytics ako komplexný analytický nástroj od Google používa asi väčšina webových stránok. Chcete vedieť ako ho nasadiť do systému WordPress? Ponuka možností je širšia.

Prvú možnosť sme si ukázali vyššie. Ak však nechcete kvôli sledovaniu detailných štatistík odchádzať zo svojich stránok a otvárať Analytics, je pre vás zaujímavejším variantom siahnuť po plugine.

Začnite registráciou na stránkach Google Analytics. Na konci procesu registrácie získate merací kód a prístup k vygenerovaniu príslušných kľúčov, ktoré budete potrebovať.

Plugin prepojí stránky s analytikou a ukáže čísla čítanosti v prehľade článkov

Ak je váš web postavený na pravidelnom obsahu v štýle blogu či magazínu, určite oceníte plugin Google Analytics Post Pageviews, ktorý v prehľade článkov ukazuje počet ich prečítaní nameraný nástrojom GA. Po inštalácii a aktivácii môžete prejsť k rýchlemu nastaveniu.

Obrázek plugin Google Analytics Post Pageviews

- Inštaláciu urobíte tradične cez „Pluginy“ > „Inštalácia pluginov“.
- Potom stačí plugin spustiť kliknutím na „Aktivovať“.
- Aby mohol správne fungovať, je nutné prejsť na „Nastavenia“ > „Post Pageviews“ a tu vložiť API token vygenerovaný z Google Analytics.
- V prehľade článkov sa vám po novom bude zobrazovať stĺpec s čítanosťou označený anglicky „Views“.
- Ak sa nezobrazí, kliknIte v prehľade príspevkov na „Nastavenie zobrazených informácií“ a potom zaškrtnite „Views“

Zobrazovanie na nástenke

Google Analytics Dashboard for WP neukazuje len čítanosť článkov, ale umožní na „Nástenke“ zobraziť detailný prehľad s grafom za posledné obdobie, počet aktívnych užívateľov webu v reálnom čase a iné metriky.

Video ukazuje proces nastavenia:

Potom si na stránke „Nástenka“ kliknutím na voľbu v pravom hornom rohu „Nastavenie zobrazených informácií vyberte len to, čo chcete v prehľade naozaj vidieť. Medzi nimi zaškrtnite voľbu „Nástenka Google Analytics“ a potom si len zobrazený blok umiestnite uchopením a presunutím na ľubovoľné miesto na nástenke.

Obrázek nástěnka Google Analytics

V článku sme sa venovali najčastejším prípadom, aké užívatelia pri nasadzovaní analytiky vo WordPresse riešia. Pre viac možností odporúčame vyhľadávať v rozsiahlej databáze doplnkov WordPressu.

Na tomto webe používame súbory cookie, aby sme mohli zaistiť jeho plnú funkčnosť, analyzovať návštevnosť a prípadne vhodne prispôsobiť obsah a reklamu konkrétnym užívateľom. Všetky takto získané informácie spracovávame v súlade s dokumentom Vyhlásenie o ochrane osobných údajov.