7 možností, ako zadarmo zvýšiť návštevnosť webu

Ciest vedúcich ku zvýšeniu návštevnosti webu je mnoho. My vám v tomto článku predstavíme aspoň tie základné, do ktorých nemusíte investovať ani €.

optimalizácia pre vyhľadávače

1. Tvorte zaujímavý obsah

Založte si firemný alebo osobný blog a venujte sa v ňom otázkam, ktoré súvisia s vašim zameraním. Pomáhajte ostatným vyriešiť ich problémy, poukazujte na odborné novinky a rozoberte vlastné úspechy i chyby. Vďaka blogu lepšie previažete webové stránky medzi sebou a cez zaujímavé frázy privediete nových návštevníkov na svoj web.

Je ale samozrejme nutné, aby návštevníkov to, čo na vašich stránkach nájdu, zaujalo. Píšte informačne nabité články, foťte, vytvárajte videá a infografiky – všetko ale nech má dobrý formát a štruktúru, aby bol obsah nie len podnetný, ale aj dobre "stráviteľný".

2. Pohrajte sa s titulkami a meta popismi

Pri každej stránke webu nezabudnite vyplniť titulok (title) a meta popis (meta description). Tieto texty majú veľký vplyv na to, či ľudia stránky navštívia alebo nie. Sú totiž väčšinou tým prvým, čo z vášho webu návštevníci uvidia.

Titulok sa spolu s meta popisom zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Texty by tak mali byť stručné, výstižné a lákavé. Krátko v nich popíšte, čo človek po prekliku uvidí a pokúste sa čitateľa zaujať. Máte na to približne 60 znakov (v prípade titulku) a 156 znakov (v prípade meta popisu).

3. Optimalizujte, ale kľúčové slová používajte s citom

Zistite si, ktoré kľúčové slová sa spájajú s konkrétnou stránkou vášho webu, a citlivo ich do nej zapracujte. Dajte ich, pokiaľ to je možné, na všetky dôležité miesta, ale rozhodne s nimi netapetujte. Na kľúčové slová myslite pri textácii titulku, meta popise, v nadpisoch a podnadpisoch, v popisoch obrázkov i v samotnom texte. Vždy ale myslite hlavne na zrozumiteľnosť pre čitateľa. Ak sa vám na dané miesto kľúčové slovo nehodí, alebo by text po jeho zaradení neznel prirodzene, nepoužívajte ho.

TIP: SEO môže výrazne zvýšiť návštevnosť vášho webu. Podrobnejší návod, ako sa do optimalizácie pustiť, nájdete v článku Optimalizácia webu pre začiatočníkov.

4. Zdieľajte obsah na sociálnych sieťach

Mať účet aspoň na Facebooku je dnes už skoro povinnosť. Vyberte si sociálnu sieť, ktorá zodpovedá zameraniu vášho webu, a získavajte nových návštevníkov prostredníctvom nich. Zdieľajte zaujímavosti z webu a tvorte nový obsah špeciálne pre danú sieť, oboje priláka na váš web nových návštevníkov. Vždy pritom berte do úvahy špecifiká vybranej siete – napríklad na Twitteri informujte o odborných novinkách a na Facebook dávajte snímky zo života firmy.

5. Zapojte sa do diskusií

Svoje meno môžete budovať aj vrámci rôznych poradní. Vytipujte si také, ktoré by mohli zaujímať vašich čitateľov či potenciálnych zákazníkov. Keď ľuďom poradíte a pomôžete vyriešiť ich problémy, získate ich dôveru a posilníte svoju pozíciu odborníka v danej oblasti. V konečnom dôsledku tak zvýšite i návštevnosť svojich stránok. Do príspevkov na diskusných fórach môžete nenásilne umiestniť aj odkazy na svoje stránky. Dávajte si ale veľký pozor na to, kedy je to vhodné a kedy by to mohlo byť naopak považované za obťažujúcu reklamu.

6. Získavajte spätné odkazy

S predchádzajúcim bodom súvisí aj naša ďalšia rada. Umiestnite odkazy na iné relevantné weby. Samozrejme tým ale nemyslíme spamovanie a pridávanie nerelevantných príspevkov do komentárov pod články. Odkazy by ste mali pridávať na dôveryhodné weby a ešte len v tých prípadoch, kedy to skutočne dáva zmysel. Píšte napríklad články do odborných magazínov alebo sa dohodnite na výmene odkazov s iným webom.

7. Budujte databázu e-mailov

Ponúknite zákazníkom e-shopu alebo čitateľom webu niečo zadarmo výmenou za e-mail. Môže to byť e-book plný rád, zľava na nákup alebo čokoľvek iné, čo by ste sami radi dostali. Postupne tak vybudujete zaujímavú databázu, na ktorú môžete posielať e-mailové novinky a špeciálne ponuky. Vďaka tomu môžete premeniť občasných návštevníkov na pravidelných. Len si dajte pozor na podobu e-mailov. Nemali by obsahovať len čistý výpočet vašich produktov, ale vždy i niečo naviac. Odkazujte napr. na články na blogu, raďte a pomáhajte s výberom tovaru alebo upozorňujte na zaujímavé akcie.

Nakoniec nezabudnite, že je ďaleko jednoduchšie udržať si súčasných návštevníkov webu, prípadne zákazníkov e-shopu ako získavať nových. Myslite preto i na tých, ktorí už u vás boli a starajte sa o ich potreby. Bezhlavo sa hnať za zvýšením návštevnosti nemá zmysel. Oveľa lepšie je sústrediť sa na to, aby boli ľudia spokojní. Potom vás totiž budú odporúčať ďalej a reklamu budú robiť viac-menej za vás.

 

Hodnotenie článku

Priemerné hodnotenie: 5/5

Počet hlasov: 483