Návštevnosť webu: 7 možností, ako ju zadarmo zvýšiť

Ciest vedúcich ku zvýšeniu návštevnosti webu je mnoho. My vám v tomto článku predstavíme aspoň tie základné, do ktorých nemusíte investovať ani €.

1. Tvorte zaujímavý obsah

Založte si firemný alebo osobný blog a venujte sa na ňom otázkam, ktoré súvisejú s vašim zameraním. Pomáhajte ostatným vyriešiť ich problémy, poukazujte na odborné novinky a rozoberte vlastné úspechy i chyby. Vďaka blogu lepšie previažete webové stránky medzi sebou a cez zaujímavé frázy privediete nových návštevníkov na svoj web.

Je ale samozrejme nutné, aby návštevníkov to, čo na vašich stránkach nájdu, zaujalo. Píšte informačne nabité články, foťte, vytvárajte videá a infografiky – všetko ale nech má dobrý formát a štruktúru, aby bol obsah nie len podnetný, ale i dobre stráviteľný.

2. Vyhrajte sa s titulkami a meta popismi

U každej stránky webu nezabudnite vyplniť titlku (title) a meta popis (meta description). Tieto texty majú veľký vplyv na to, či ľudia stránky navštívia alebo nie. Sú totiž väčšinou tým prvým, čo ľudia z vášho webu uvidia.

Titulka sa spolu s meta popisom zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Texty by tak mali byť stručné, výstižné a lákavé. Krátko v nich popíšte, čo človek po prekliku uvidí, a pokúste sa čitateľa zaujať. Máte na to približne 60 znakov (v prípade titulky) a 156 znakov (v prípade meta popisu).

3. Optimalizujte, ale kľúčové slová používajte s citom

Zistite si, ktoré kľúčové slová sa spájajú s konkrétnou stránkou vášho webu, a citlivo ich do nej zapracujte. Dajte ich, pokiaľ to je možné, na všetky dôležité miesta, ale rozhodne s nimi netapetujte. Na kľúčové slová myslite pri textácii titulky, meta popise, v nadpisoch a podnadpisoch, v popisoch obrázkov i v samotnom texte. Vždy ale myslite hlavne na zrozumiteľnosť pre čitateľa. Ak sa vám na dané miesto kľúčové slovo nehodí, alebo by text po jeho zaradení neznel prirodzene, nepoužívajte ho.

TIP: SEO môže výrazne zvýšiť návštevnosť vášho webu. Podrobnejší návod, ako sa do optimalizácie pustiť, nájdete v článku Optimalizácia webu pre začiatočníkov.

4. Zdieľajte obsah na sociálnych sieťach

Mať účet aspoň na Facebooku je dnes už skoro povinnosť. Vyberte si sociálnu sieť, ktorá zodpovedá zameraniu vášho webu, a získavajte nových návštevníkov prostredníctvom nich. Zdieľajte zaujímavosti z webu a tvorte nový obsah špeciálne pre danú sieť, oboje priláka na váš web nových návštevníkov. Vždy pritom berte do úvahy špecifiká vybranej siete – napríklad na Twitteri informujte o odborných novinkách a na Facebook dávajte snímky zo života firmy.

5. Zapojte sa do diskusií

Svoje meno môžete budovať i vrámci rôznych poradní. Vytipujte si také, ktoré by mohli zaujímať vašich čitateľov či potenciálnych zákazníkov. Keď ľuďom poradíte a pomôžete vyriešiť ich problémy, získate ich dôveru a posilníte svoju pozíciu odborníka v danej oblasti. V konečnom dôsledku tak zvýšite i návštevnosť svojich stránok. Do príspevkov na diskusných fórach môžete nenásilne umiestniť aj odkazy na svoje stránky. Dávajte si ale veľký pozor na to, kedy je to vhodné a kedy by to mohlo byť naopak považované za obťažujúcu reklamu.

6. Získavajte spätné odkazy

S predchádzajúcim bodom súvisí i naša ďalšia rada. Umiestnite odkazy na iné relevantné weby. Samozrejme tým ale nemyslíme spamovanie a pridávanie nerelevantných príspevkov do komentárov pod články. Odkazy by ste mali pridávať na dôveryhodné weby a ešte len v tých prípadoch, kedy to skutočne dáva zmysel. Píšte napríklad články do odborných magazínov alebo sa dohodnite na výmene odkazov s iným webom.

7. Budujte databázu e-mailov

Ponúknite zákazníkom e-shopu alebo čitateľom webu niečo zadarmo výmenou za e-mail. Môže to byť e-book plný rád, zľava na nákup alebo čokoľvek iné, čo by ste sami radi dostali. Postupne tak vybudujete zaujímavú databázu, na ktorú môžete posielať e-mailové novinky a špeciálne ponuky. Vďaka tomu môžete premeniť občasných návštevníkov na pravidelných. Len si dajte pozor na podobu e-mailov. Nemali by obsahovať len čistý výpočet vašich produktov, ale vždy i niečo naviac. Odkazujte napr. na články na blogu, raďte a pomáhajte s výberom tovaru alebo upozorňujte na zaujímavé akcie.

Nakoniec nezabudnite, že je ďaleko jednoduchšie udržať si súčasných návštevníkov webu, prípadne zákazníkov e-shopu ako získavať nových. Myslite preto i na tých, ktorí už u vás boli a starajte sa o ich potreby. Bezhlavo sa hnať za zvýšením návštevnosti nemá zmysel. Ďaleko lepšie je sústrediť sa na to, aby boli ľudia spokojní. Potom vás totiž budú odporúčať ďalej a reklamu budú robiť viac-menej za vás.

Na tomto webe používame súbory cookie, aby sme mohli zaistiť jeho plnú funkčnosť, analyzovať návštevnosť a prípadne vhodne prispôsobiť obsah a reklamu konkrétnym užívateľom. Všetky takto získané informácie spracovávame v súlade s dokumentom Vyhlásenie o ochrane osobných údajov.