Ako si založiť e-shop: jednoduchý 5-krokový návod

Chcete si vytvoriť vlastný e-shop? V dnešnej dobe je to hračka. Nepotrebujete programátora, ani nemusíte mať skúsenosti s tvorbou webu. Ukážeme vám ako na to.

1. Založte si e-shop na nečisto

Najskôr si vytvorte e-shop zadarmo prostredníctvom 14- dennej skúšobnej verzie. Nebudete sa tak zaväzovať k plateniu niečoho, čo by vám neskôr ani nevyhovovalo. E-shop si jednoducho vložte do košíka, vyplňte svoje údaje a odošlite objednávku. Po chvíľke dostanete e-mail s potvrdením, že bol váš e-shop založený. A tvorenie môže začať.

článok o e-shope 1

2. Začnite vyplnením základných údajov

Odkaz, ktorý je uvedený v potvrdzovacom e-maili, vás nasmeruje priamo do rozhrania, kde už budete svoj e-shop tvoriť. Najskôr je dobré kliknúť na ikonu sprievodcu, ktorá vás prevedie nastavením základných údajov. U každej kolónky tu nájdete nápovedu, ktorá vám s vyplňovaním pomôže.

Zadajte názov svojej firmy, vložte popisky, v ktorých zhrniete svoje podnikanie, a nakoniec vytvorte pätičku e-shopu – teda text, ktorý bude na konci každej stránky. Často sa do nej vkladajú napr. kontaktné údaje alebo obchodné podmienky.

TIP: So základným nastavením vám pomôže i podrobný manuál, kde sa dozviete, ako založiť e-shop krok za krokom.

3. Vytvorte prvé kategórie a produkty

V ľavom hornom rohu nájdete v administračnom systéme záložky „produkty“ a „kategórie“. V nich už máte niekoľko ukážkových kúskov, ktoré vám pomôžu s vkladaním vlastného tovaru. Keď kliknete na odkaz „Prejsť na web“, uvidíte, ako všetko vyzerá priamo vo vašom e-shope. Zobrazí sa vám len to, čo uvidí návštevník e-shopu na internete.

4. Upravte vzhľad e-shopu

Môžete sa samozrejme hrať i s celým vizuálom e-shopu. Ak sa vám nepáči prednastavená šablóna, ľahko ju zmeníte. Stačí, keď v administračnom portáli kliknete vpravo na ikonku „Nastavenie“ a zvolíte možnosť „Vzhľad“. Okrem toho môžete upravovať i mnoho ďalších vecí – pridávať a uberať jednotlivé prvky, meniť ich farby, upravovať písmo, nahrávať vlastné obrázky a mnoho ďalšieho.

5. Pripravte úvodnú stránku a začnite so SEO

Nezabudnite vyšperkovať aj svoju úvodnú stránku. Je to taká výloha vášho obchodu, ktorá by mala návštevníkov nalákať k ďalšiemu preskúmavaniu webu. Pripravte stručný textík charakterizujúci váš e-shop a nebojte sa spomenúť jeho hlavné konkurenčné výhody.

TIP: Frázy typu „Vitajte v e-shope“ radšej vynechajte. Touto slovnou vatou by ste sa zbytočne pripravili o priestor, ktorý môžete využiť lepšie.

Aby bol váš web dohľadateľný v Google a Zozname, mali by ste sa zaoberať aj optimalizáciou jeho vyhľadateľnosti (skrátene SEO). Pre začiatok vyplňte aspoň titulku, popis a kľúčové slová. Všetko nájdete i s podrobnými vysvetlivkami priamo v nastaveniach. Podrobnejšie budeme SEO riešiť v niektorom z našich ďalších článkov.

Ak budete chcieť s čímkoľvek pomôcť, neváhajte nás kontaktovať. Poradíme vám, ako všetko nastaviť, a pridáme pár osvedčených tipov, ako vytvoriť e-shop, do ktorého sa budú zákazníci radi vracať.

Na tomto webe používame súbory cookie, aby sme mohli zaistiť jeho plnú funkčnosť, analyzovať návštevnosť a prípadne vhodne prispôsobiť obsah a reklamu konkrétnym užívateľom. Všetky takto získané informácie spracovávame v súlade s dokumentom Vyhlásenie o ochrane osobných údajov.